40% van de deelnemers gebruikte WhatsApp

Via SMS en WhatsApp konden deelnemers een bericht insturen en zo kans maken op een leuke prijs. Consumenten besteden steeds meer tijd op hun mobiele telefoon, waardoor SMS en WhatsApp relevante kanalen zijn om klanten te activeren. Adwise veronderstelde dat SMS veel werd gebruikt. “Als je de consument daarnaast centraal stelt, is WhatsApp ook een logisch communicatiemiddel”, aldus Jeroen Roozendaal, digital marketeer bij Adwise. Het percentage deelnemers dat via SMS een bericht instuurde was ongeveer 60 procent. De overige 40 procent van de berichten kwam binnen via WhatsApp.

Opvolging van SMS en WhatsApp berichten

De inkomende WhatsApp berichten werden ontvangen op de SaySimple WhatsApp manager. De SMS berichten kwamen binnen via de SMS portal. Hiervoor is een keyword met shortcode ingericht. Verder is er een campagne tool opgezet waarin Adwise auto-replies kon instellen en eenvoudig berichten kon exporteren naar hun eigen CRM-pakket.

Waarom via WhatsApp en SMS

Voor deze campagne heeft Adwise bewust de keuze gemaakt voor zowel SMS als WhatsApp. Beide kanalen hoeven elkaar dus zeker niet uit te sluiten. SMS kent een hoge attentiewaarde (95%) dankzij de smartphone en in Nederland gebruiken 9.8 miljoen mensen WhatsApp. Adwise laat zo zien dat zij het consumenten zo eenvoudig mogelijk willen maken om aan de win-actie deel te nemen.

Over Adwise

Adwise is een full service digital agency. Klanten kunnen bij Adwise terecht voor het totale plaatje; van idee tot realisatie.

  • Advies en consultancy voor strategie en concept;
  • Ontwikkeling en optimalisatie van websites, webshops en apps;
  • Inzet, beheer en optimalisatie van internetcampagnes.

Meer informatie?

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van SMS voor jouw organisatie? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers. Wij helpen u graag verder.