Via de servicesdesk van Netaffairs kunnen klanten inloggen in een persoonlijke omgeving. Hier kunnen zij vragen stellen aan support, hostingdiensten inzien en extra diensten aanschaffen. Informatie in de servicedesk is persoonlijk en kan in sommige gevallen bedrijfskritisch zijn. Netaffairs heeft er daarom voor gekozen deze omgeving nog beter te beveiligen met Two Factor Authetication via SMS.

Two Factor Authentication

Na het invoeren van een gebruikersnaam en wachtwoord wordt er een unieke verificatiecode per SMS naar de mobiele telefoon van de gebruiker verstuurd.

Netaffairs heeft de 2FA oplossing van SMS-services ingebouwd in de servicedesk. Door Two Factor Authentication wordt er, naast een gebruikersnaam en wachtwoord, een tweede beveiligingslaag aan de servicedesk toegevoegd. De kans op misbruik wordt hiermee aanzienlijk kleiner en privacy gevoelige informatie van de klant is nog beter beveiligd. Sommige services in de servicedesk van Netaffairs zijn alleen toegankelijk als 2FA geactiveerd is. Via de SMS-portal heeft Netaffairs inzicht in alle verzend statistieken van het SMS-verkeer.

Meer informatie?

Heb je vragen naar aanleiding van dit artikel of ben je benieuwd naar de mogelijkheden van SMS voor jouw organisatie? Neem dan contact op met een van onze accountmanagers. Wij helpen u graag verder.