LOGIN
blockcontent top

                     
6 tips voor mobiele marketing campagnes via SMS

19-02-2014 | Door: Joey Drieskens

SMS klinkt als een term uit vervlogen tijden, maar als marketingmiddel is SMS nog springlevend. Dat komt met name door de hoge attentiewaarde die SMS berichten hebben, zeker in vergelijking met email of WhatsApp berichten. Daarmee blijft SMS een relevante component in de marketingstrategie. Om zoveel mogelijk uit dit kanaal te halen zijn hier zes tips voor mobiele marketing campagnes via SMS.

Is mijn bericht waardevol?

Is het bericht relevant voor de doelgroep? Of een bericht relevant is, hangt af van een aantal factoren waaronder de dag en het tijdstip van verzenden. Bekijk daarom een SMS-bericht door de ogen van de ontvanger: “zit ik te wachten op een dergelijk bericht?”


Kort en krachtig

Een SMS bericht bestaat uit 160 tekens wat de verzender dwingt de boodschap helder te formuleren. Daarom is het belangrijk dat ieder woord in de SMS raak is. Start een bericht daarom altijd met de daadwerkelijke aanbieding of update. De boodschap is dan direct duidelijk voor de ontvanger.
 

Neem een duidelijke call-to-action op

Wanneer de ontvanger geïnteresseerd is in jouw aanbod, gaat fase twee in werking: de call-to-action. Dat kan zijn in de vorm van een link naar een website of app of een telefoonnummer waarnaar de ontvanger kan bellen.


“Alleen vandaag maakt u kans op… “

Zorg dat de aanbieding tijdsgebonden is. De ontvanger ziet het belang van snel reageren en het bericht blijft top-of-mind. Per dag ontvangt een persoon duizenden prikkels en het zou zonde zijn als jouw SMS-uiting niet opvallend genoeg is.


Geef de ontvanger het gevoel dat het om een exclusieve aanbieding gaat

Laat blijken dat het om een exclusieve, speciaal voor de ontvanger geselecteerde aanbieding gaat. De verleidingsfactor schaarste speelt hierbij een belangrijke rol. Gebruik bijvoorbeeld de tekst “Alleen voor leden..” of “Speciaal voor jou..”. De ontvanger heeft dan het gevoel bij een select groepje te behoren.


Zorg dat de ontvanger weet wie de afzender is

Een veel gemaakte fout: maak duidelijk dat jij de afzender bent van het bericht. De ontvanger heeft niets aan een aanbieding die nergens verzilverd kan worden omdat de afzender niet bekend is. Via SMS kan zowel een nummer als bedrijfsnaam de afzender zijn.


Meer informatie

Een SMS-marketing actie is uitermate effectief wanneer je de doelgroep persoonlijk of op een bepaalde locatie of tijdstip wilt bereiken. Zie voor meer informatie de pagina voor bulk SMS of neem vrijblijvend contact op met een van onze accountmanagers.
blockcontent bottom